Whär ar ze Germän spiekers?

Whär ar ze Germän spiekers?
0

Hi. I thought I’d create a topic where German speaking campers can ask (and answer) questions in their mother tongue. I’ve got the impression that the language barrier is a big problem for some people and while one may argue that those people should look for resources in their language, I’d prefer I we tried to include them, if possible.

I’d ask that people with good English skills do not ask questions here; there is more to give and to gain from the greater international community.

PS: I know this category is meant to discuss upcoming events, but since the three categories for German cities are completely empty, I thought it’d be alright if I do this.

I’ll now switch to German, bye lads :slight_smile:

Moin, ich dachte ich erstelle mal einen Thread, in dem Deutschsprachige mit nicht so guten Englischkentnissen Fragen auf deutsch stellen koennen. Ich habe naemlich den Eindruck, dass die Sprachbarriere fuer manche ein Problem ist. Man koennte sicherlich die Meinung vertreten, man solle sich dann lieber ein deutschsprachiges Angebot suchen. Ich faende es aber besser, wenn wir versuchen, Leuten mit Sprachproblemen unter die Arme zu greifen.

Also, wenn ihr ein Verstaendnisproblem habt, fragt hier einfach nach. Wenn sich genug Leute beteiligen, koennen wir einander vielleicht aushelfen.

Aber: Gute Englischkentnisse sind unentbehrlich fuer Web- und Softwareentwicklung, also wenn ihr euch trotz eventuell maessiger Sprachkenntnisse dafuer entscheidet, muesst ihr auch euer Englisch aufpolideren.

Der Titel scheint mir aber nicht auf Deutsch zu sein :sweat_smile: