App per il gioco del lotto italiano

Alla c.a. supporto tecnico,
gia’ 1 anno fa avevo avviato questo post.

Pero’ causa la difficolta’ per installare Apache, mi ero arenato.
Ho cambianto anche pc e sistema operativo.
Adesso riprovo.
Sistema operativo : windows10
Ampps vers. 4.3 ( Contiene : Apache, Mysql, Php )
Python vers. 3.10.2 (Vers. 64 bit)
Pycharm Edu vers. 2022.1.3
Ho eseguito il programma di scraping : Web Scraping Fernandod1, pero’ va in errore sulla linea 85.
Queste le impostazioni che ho assegnato :
$mysqlserverhost = “localhost”;
$database_name = “Archivio”;
$username_mysql = “root”;
$password_mysql = “mysql”;
$sql = "INSERT INTO datasss (nr, date_of_event, l1, l2, l3, l4, l5, l6, l7, l8, l9, l10, l11, l12, l13, l14, l15, l16, l17, l18, l19, l20, l21, l22) VALUES
^
SyntaxError: unterminated string literal (detected at line 85)

Process finished with exit code 1
Avvertenze :
1°) Il sito dal quale vorrei estrarre i dati, ha l’ archivio in formato zippato.

2°) Se fosse difficile fare la scraping da questo sito, poiche’ dispongo gia’ delle estrazioni, sia in formato txt, che Cvs (Excel), e’ possibile operare con Python da questi elementi ?
Come posso costruire la parte grafica e collegarvi alcuni algoritmi, inizialmente semplici. Avete esempi da potermi mostrare ?
Grazie ancora per una eventuale risposta.
Nelson

To the c.a. technical support,
already 1 year ago I started this post.

But because of the difficulty in installing Apache, I was stranded.
I also changed pc and operating system.
Now try again.
Operating system: windows10
Ampps vers. 4.3 (Contains: Apache, Mysql, Php)
Python vers. 3.10.2 (64-bit Vers.)
I run the scraping program: Web Scraping Fernandod1, but it fails on line 85.
These are the settings I assigned:
$ mysqlserverhost = “localhost”;
$ database_name = “Archive”;
$ username_mysql = “root”;
$ password_mysql = “mysql”;
$ sql = "INSERT INTO datasss (nr, date_of_event, l1, l2, l3, l4, l5, l6, l7, l8, l9, l10, l11, l12, l13, l14, l15, l16, l17, l18, l19, l20, l21, l22) VALUES
^

Warnings :
1 °) The site from which I would like to extract the data has the archive in zipped format.

2 °) If it were difficult to scrap from this site, since I already have the extractions, both in txt and Cvs (Excel) format, is it possible to operate with Python from these elements?
How can I build the graphic part and connect some algorithms, initially simple. Do you have examples you can show me?
Thanks again for a possible answer.
Nelson

Hi, unfortunately I cannot understand most of what you posted. Which language is this? I can move the post to a different language channel.

Ciao, Come stai. Non parlo molto italiano ma capisco la descrizione.

Non so quale e’ il problema specifico con il Apache rispetto al Tutorial (ho imparato solo MongoDB per Database), ma sicuramente sia invece piu facile di fare con il MongoDB piu Python (per Scrapping puoi usare beautiful soup 4 penso).

Questo ti dico perche alcuni Database Moderne sono simplicimente megliore e piu simplice di usare.

Quello scritto li rispetto alla stringa in line 85:

sql = "INSERT INTO datasss (nr, date_of_event, l1, l2, l3, l4, l5, l6, l7, l8, l9, l10, l11, l12, l13, l14, l15, l16, l17, l18, l19, l20, l21, l22) VALUES

Perche manca un " probabilmente, magari sia cosi:

sql = “INSERT INTO datasss (nr, date_of_event, l1, l2, l3, l4, l5, l6, l7, l8, l9, l10, l11, l12, l13, l14, l15, l16, l17, l18, l19, l20, l21, l22) VALUES”

Translation :
To the c.a. technical support,
already 1 year ago I started this post.

But because of the difficulty in installing Apache, I was stranded.
I also changed pc and operating system.
Now try again.
Operating system: windows10
Ampps vers. 4.3 (Contains: Apache, Mysql, Php)
Python vers. 3.10.2 (64-bit Vers.)
I run the scraping program: Web Scraping Fernandod1, but it fails on line 85.
These are the settings I assigned:
$ mysqlserverhost = “localhost”;
$ database_name = “Archive”;
$ username_mysql = “root”;
$ password_mysql = “mysql”;
$ sql = "INSERT INTO datasss (nr, date_of_event, l1, l2, l3, l4, l5, l6, l7, l8, l9, l10, l11, l12, l13, l14, l15, l16, l17, l18, l19, l20, l21, l22) VALUES
^

Warnings :
1 °) The site from which I would like to extract the data has the archive in zipped format.

2 °) If it were difficult to scrap from this site, since I already have the extractions, both in txt and Cvs (Excel) format, is it possible to operate with Python from these elements?
How can I build the graphic part and connect some algorithms, initially simple. Do you have examples you can show me?
Thanks again for a possible answer.
Nelson

When you enter a code block into a forum post, please precede it with a separate line of three backticks and follow it with a separate line of three backticks to make it easier to read.

You can also use the “preformatted text” tool in the editor (</>) to add backticks around text.

See this post to find the backtick on your keyboard.
Note: Backticks (`) are not single quotes (').